اجرای فاز اول فرآیند جدید چرخش اطلاعات قراردادهای دوجانبه تامین برق مشترکین از ابتدای تیرماه 1400

چرخش اطلاعات قراردادهای دوجانبه تامین برق
فهرست مطالب

فاز اول فرآیند جدید چرخش اطلاعات قرارداد دوجانبه تامین برق مشترکین کشور از ابتدای تیرماه سال جاری اجرایی می شود. بر اساس اطلاعیه شماره 1578 که در سامانه اطلاعات بازار برق ایران انتشار یافته، با پیشنهاد شرکت مدیریت شبکه برق ایران و تایید و ابلاغ شرکت توانیر طی نامه شماره 808/250/1400 مورخ 11/3/1400 (پیوست) به کلیه شرکت­ های برق منطقه ای و توزیع نیروی برق، مقرر است از ابتدای تیرماه 1400 کلیه مکاتبات اداری ارسالی توسط مدیریت شبکه جهت تایید قراردادهای دوجانبه فیمابین مشترکین با نیروگاه ­ها و تغییرات احتمالی در پروفیل بار دوجانبه ایشان از سیستم مکاتبات اداری حذف و اطلاعات فوق الذکر صرفاً از طریق سامانه EMIS بصورت آنلاین در اختیار دفاتر خدمات مشترکین شرکت­های برق منطقه ای و توزیع نیروی برق و همچنین شرکت­های تولید کننده برق قرار گیرد.

مکانیزاسیون فرآیند ثبت قراردادهای دوجانبه در بازار برق

در این اطلاعیه اضافه شده که مکانیزاسیون فرآیند ثبت قراردادهای دوجانبه در 2 فاز اجرا خواهد شد. در فاز اول (فاز جاری) مکاتبات مربوط به تایید قراردادهای دوجانبه و تغییرات احتمالی پروفیل بار که توسط مدیریت شبکه خطاب به شرکت­ های برق منطقه ای و توزیع صادر می گردید، از ابتدای تیرماه 1400حذف خواهد شد. بنابراین از ابتدای تیرماه ثبت قراردادهای دوجانبه در EMIS توسط مدیریت شبکه و همچنین ثبت تغییرات پروفیل بار دوجانبه در EMIS به منزله تایید مراتب از سوی شرکت مدیریت شبکه برق ایران خواهد بود. در این اطلاعیه قید شده است که عرضه کنندگان برق فعلا بایستی درخواست­ های خود برای قرارداد دوجانبه و تغییرات احتمالی پروفیل بار را کمافی السابق بصورت کتبی برای مدیریت شبکه ارسال نمایند.

در فاز دوم مکانیزاسیون قراردادهای دوجانبه، بازار برق ایران در نظر دارد بستر الکترونیکی فراهم نماید تا عرضه کنندگان برق بتوانند درخواست­های قرارداد دوجانبه و درخواست تغییرات احتمالی پروفیل بار را در قالب سامانه الکترونیکی برای مدیریت شبکه ارسال نمایند. بر این اساس پس از اجرایی شدن فاز دوم، نیازی به ارسال نامه کتبی توسط عرضه کنندگان برق برای قرارداد دوجانبه برق نخواهد بود.

راهنمای استفاده از سامانه EMIS در فرآیند جدید چرخش اطلاعات قراردادهای دوجانبه تامین برق مشترکین نیز از سوی بازار برق ایران منتشر شده که فایل مربوطه در پیوست این خبر درج شده است. این راهنما صرفاً مختص کاربران شرکت­های برق منطقه ای و توزیع بوده و کاربران شرکت­های تولید کننده برق کمافی السابق می توانند اطلاعات قراردادهای دوجانبه خود و همچنین تغییرات احتمالی پروفیل بار مشترکین طرف قرارداد خود را در سامانه بازار (حساب کاربری مربوط به خود) مشاهده نمایند.

ابلاغیه شرکت توانیر

راهنمای-سامانه-بازار-برق راهنمای استفاده از سامانه بازار برق ایران در قراردادهای دوجانبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دفتر تهران
تهران ، اشرفی اصفهانی, خیابان 22 بهمن, خیابان نیک زارع, خیابان خان بابایی, پلاک 8 ساختمان توانا طبقه سوم واحد
دفتر مرکزی
جزيره كيش،بلوار ايران،جنب پادنا،خيابان اقتصاد٢،پلاكEX33،طبقه دوم،واحد٤