تعلیق تامین برق جهت راه‌اندازی نیروگاه‌ها

تعلیق تامین برق جهت راه اندازی نیروگاه ها
فهرست مطالب

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس با بیان اینکه قانون خرید دستگاه نو جهت راه‌اندازی نیروگاه‌ها باید حذف یا اصلاح شود،

گفت: در شرایط تحریم که تهیه دستگاه‌های نو به سختی و با هزینه گزاف انجام می‌شود، می‌توان با خرید دستگاه‌های کارکرده سالم بخش زیادی از مشکلات سخت‌افزاری نیروگاه‌های خصوصی را برطرف کرد.

لطف‌الله سیاهکلی با بیان اینکه دولت در حوزه نیروگاهی باید تبعیض بین نیروگاه‌های خصوصی و دولتی را بردارد، اظهار داشت: با توجه به اهمیت روزافزون تولید برق در کشور باید قراردادهای 5 ساله نیروگاه‌های مقیاس‌ کوچک تمدید شود و دولت نه فقط در 4 ماه گرم سال، بلکه در کل سال برق این نیروگاه‌‌ها را با نرخ مصوب خریداری کند.

نرخ‌گذاری خرید برق از نیروگاه‌های خصوصی آیا واقعی است؟

وی با بیان اینکه در حال نرخ‌گذاری در خرید از خرده فروش برق از نیروگاه‌های خصوصی کوچک‌مقیاس واقعی نیست، اضافه کرد: در همین رابطه باید کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارت نیرو و نمایندگان نیروگاه‌های بخش خصوصی تشکیل شود تا نرخ‌گذاری واقعی و توافقی مورد نظر هر دو طرف اتفاق بیفتد و خرید برق برای دولت و فروش آن برای بخش خصوصی توجیه‌پذیر شود.

سیاهکلی ادامه داد: همچنین قوانین وضع‌شده جهت نرخ‌گذاری گاز نیروگاه‌های برق خودتأمین باید اصلاح شود تا این نیروگاه‌ها بتوانند در تمامی ایام سال گاز را به نرخ نیروگاه‌های دولتی خریداری کنند. چرا که محصول نیروگاه دولتی و خودتأمین یکی است و دلیلی برای اختلاف قیمت بین مواد اولیه آنها یعنی گاز وجود ندارد.

بدهی و معوقات چندین ماهه دولت به نیروگاه‌های کوچک

وی همچنین با اشاره به بدهی و معوقات چندین ماهه دولت به نیروگاه‌های مقیاس کوچک تصریح کرد: با توجه به اینکه وجود معوقات زیادی دولت به نیروگاه‌های برق مقیاس‌کوچک بخش خصوصی موجب رکود این نیروگاه‌ها شده، دولت باید مطالبات نیروگاه‌های برق کوچک‌مقیاس را به سرعت پرداخت کند. در ضمن با توجه به شرایط بد اقتصادی باید این مطالبات از سوی وزارت نیرو و توانیر به‌روز شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دفتر تهران
تهران ، اشرفی اصفهانی, خیابان 22 بهمن, خیابان نیک زارع, خیابان خان بابایی, پلاک 8 ساختمان توانا طبقه سوم واحد
دفتر مرکزی
جزيره كيش،بلوار ايران،جنب پادنا،خيابان اقتصاد٢،پلاكEX33،طبقه دوم،واحد٤