دستور ديسپاچينگ ملي از لحاظ بهره برداري بالاتر از ساير دستورات است

دستور ديسپاچينگ ملي
فهرست مطالب

شرکت گسترش و پخش آب و برق پاسارگاد کیش _ معاون برق و انرژي وزير نيرو با اشاره به برنامه هاي صنعت برق براي عبور موفق از تابستان سال جاري، از اجراي 75 درصدي برنامه ارتقاي توان نيروگاه هاي كشور خبر داد.

همايون حايري در نشست تخصصي مديران صنعت برق كشور که با حضور مدیرعامل، معاونان و مدیران شرکت مدیریت شبکه برق ایران برگزار شد، با اشاره به عبور موفق و بدون خاموشي از زمستان 1400، اظهار كرد: سال گذشته با انجام برنامه ريزي مناسب، هماهنگي و همكاري خوبي با وزارتخانه هاي نفت و صمت صورت گرفت و توانستيم از زمستان بدون خاموشي عبور كنيم كه اقدامي بزرگي بود.

وي با بيان اينكه برنامه ريزي براي تابستان 1401 از سال گذشته آغاز شده، از تدوين 100برنامه با دستور وزير نيرو براي آمادگي و عبور موفق از تابستان سال جاري خبر داد.

برنامه‌های توسعه برق

حايري اضافه كرد: اين 100برنامه شامل 38 برنامه مربوط به توليد برق و واحدهاي نيروگاهي، 31 برنامه مديريت مصرف و تقاضاي موثر، 16 برنامه براي آمادگي مطلوب شبكه برق و 15 برنامه نيز براي مديريت هماهنگي با استان ها است.

وي با بيان اينكه 6  هزار مگاوات تابستان امسال به مدار خواهد آمد، گفت: از اين رقم حدود 4500 مگاوات از بخش نيروگاه هاي حرارتي، 500 مگاوات مربوط به نيروگاه هاي تجديدپذير و حدود 1113 مگاوات نيز با استفاده از شركت هاي دانش بنيان ارتقا داده شده و به مدار خواهد آمد.

معاون برق و انرژي وزير نيرو خاطر نشان كرد: حدود 75 درصد برنامه ارتقاي توان نيروگاه ها انجام شده و براساس برنامه ريزي ها تا پايان ارديبهشت ماه به طور كامل انجام خواهد شد.

وي در ادامه با اشاره به برنامه هاي صنعت خرده فروش برق براي تابستان سال جاري، افزود: بازسازي كامل واحدهاي حادثه ديده و رفع كاهش توليد، استفاده از تمامي ظرفيت مولدهاي كوچك و بزرگ خارج از وزارت نيرو، مجهز كردن كليه مصارف ديماندي و همچنين مشتركان خانگي پرمصرف به كنتورهاي هوشمند، نصب تجهيزات LOT جهت كنترل از راه دور مصارف ادارات و نهادهاي عمومي پر مصرف، تعديل روشنايي بزرگ راه ها و جايگزيني لامپ هاي LED براي روشنايي معابر و جمع آوري مراكز غيرمجاز استخراج رمز ارز از جمله 100 برنامه اي است كه در سال جاري انجام خواهد شد.

معاون برق و انرژي وزير نيرو خطاب به مديران صنعت برق در استان ها، گفت: فرمانده شبكه، ديسپاچينگ ملي است. دستور ديسپاچينگ ملي از لحاظ بهره برداري بالاتر از ساير دستورات است.

حايري همچنين با اشاره به هماهنگي با استان ها و مسئولان استاني، از برنامه ريزي براي اطلاع رساني مستمر، آموزش و آگاه سازي مشتركان و مبادله تفاهم نامه هاي مديريت مصرف با صنايع كشاورزي، ادارات و بخش تجاري به ميزان 400 مگاوات خبر داد.

وي در پايان خطاب به مديران صنعت برق در استان ها، بر ضرورت آمادگي گروه هاي واكنش سريع در بخش توليد، انتقال و توزيع تاكيد كرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دفتر تهران
تهران ، اشرفی اصفهانی, خیابان 22 بهمن, خیابان نیک زارع, خیابان خان بابایی, پلاک 8 ساختمان توانا طبقه سوم واحد
دفتر مرکزی
جزيره كيش،بلوار ايران،جنب پادنا،خيابان اقتصاد٢،پلاكEX33،طبقه دوم،واحد٤