تصویب احداث 4500 مگاوات ظرفیت خورشیدی تا تابستان 1403

فهرست مطالب

معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی­های تجدیدپذیر اعلام کرد که طرح تصویب 4500 مگاوات نیروگاه خورشیدی تا تابستان 1403 به تصویب شورای عالی اقتصاد رسیده است.

محمود کمانی اعلام کرد که به دلیل ناترازی در بحث تولید و مصرف و نیاز کشور به توسعه انرژی­های نو، در جلسه اخیر شورای عالی انرژی که با حضور رئیس جمهور برگزار شد مقرر گردید 30 هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر طی 5 سال احداث شود که این تصمیم فراتر از تصمیمات قبلی درباره انرژی­های تجدید پذیر است.

طرح 15 هزار مگاوات توسعه فوری نیروگاه‌های تجدیدپذیر

در جلسه با معاونت محترم رئیس جمهور مقرر شد که 15 هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر در 3 فاز طی 3 سال به بهره برداری برسد. در گام نخست شورای عالی اقتصاد مجوزی فوری را برای ساخت 4500 مگاوات نیروگاه قبل از رسیدن به پیک تابستان 1403 صادر کرد.

وی در ادامه بیان کرد که مابقی این 15000 مگاوات از طریق فاینانس خارجی پس از دریافت مجوزهای لازمه در طی سال­های 1403 و 1404 احداث خواهد گردید.

رئیس سازمان انرژی­ های تجدید پذیر و بهره ­وری برق افزود: این 4500 مگاوات نیروگاه تجدید پذیر از طریق ماده 12 قانون رفع موانع تولید اقدام خواهد گردید و در طی 5 سال برق با حداکثر نرخ 7.3 سنت از این نیروگاه­ها خریداری خواهد شد.

همچنین معاونت وزیر نیرو بیان داشت که مدت قرارداد 25 ساله خواهد بود که 5 سال آن از محل صرفه جویی در مصرف سوخت پرداخت می گردد و مابقی طی توافقات نیروگاه و وزارت نیرو پرداخت خواهد شد.

در نهایت وی اعلام کرد که از مناقصات به زودی برگزار می گردد و شرکت­های دارای صلاحیت داخلی و خارجی بررسی می ­شوند. تامین مالی این ظرفیت از طریق صندوق توسعه ملی و سرمایه ­گذاری داخلی و خارجی صورت خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دفتر تهران
تهران ، اشرفی اصفهانی, خیابان 22 بهمن, خیابان نیک زارع, خیابان خان بابایی, پلاک 8 ساختمان توانا طبقه سوم واحد
دفتر مرکزی
جزيره كيش،بلوار ايران،جنب پادنا،خيابان اقتصاد٢،پلاكEX33،طبقه دوم،واحد٤